דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בעל החיים שלכם והסכנות שבו 

מאת    [ 27/10/2010 ]

מילים במאמר: 411   [ נצפה 1938 פעמים ]

 

הנה זה הגיע, הרגע המרגש מכל: גילית שאת בהריון. יחד עם כל החששות וההתרגשות הרבה, צפים ועולים גם פחדים וחששות שונים. מפליא לגלות שיש עוד חששות שלא היית מודעת להם אך הם עלולים להסב לך נזק. כך למשל, עולה בשנים האחרונות המודעות לטפיל בשם טוקסופלזמה התוקף נשים בהריון. כבר לא צריך להיות וטרינר כדי לדעת שמדובר בטפיל מסוכן מאוד.

ולמרות שמדובר בטפיל מסוכן, שמקורו בחתול הבית שאתם ככל הנראה מטפחים ואוהבים שנים ארוכות - אין צורך למהר ולפנות אל בית חולים וטרינרי כדי לחסן את החתול.

 

טוקסו מה??

טפיל הטוקסופלזמה גורם בשלושת החודשים הראשונים של ההריון להתפתחות מומים בעובר, בעיקר במוח ובמערכת העצבים. כמו כן הטפיל מסוגל לגרום לבעיות ראייה, שמיעה והתפתחות עצבית.

עיקר הסכנה להידבקות בטפיל היא בחודשי ההריון הראשונים כאשר עם הזמן הסיכון פוחת. כמו כן קיימת סכנה להדביק את העובר בטפיל.

למרות שיש יותר מאשר וטרינר אחד שיסכים כי חתולים הם הנשאים העיקריים של הטפיל, רופאי נשים סבורים שרוב הנשים שנדבקות בטוקסופלזמה לא היו בעלות חתול.

 

מיהי אוכלוסיית הסיכון?

אוכלוסיית הסיכון לקבל טוקסופלזמה היא נשים שאוכלות בשר נא: בשר חזיר או פרה שלא בושל או טוגן כיאות. חתולים נושאים את הטפיל ויכולים להדביק את בעליהם.

גם נשים צמחוניות יכולות לשאת את הטפיל אם החיה הנגועה הפרישה גללים על יבולים בשדות ואותם ירקות לא נשטפו היטב לפני האכילה.

 

אז מה תפקידו של וטרינר בכל הסיפור?

כפי שראינו, פניה אל וטרינר מקצועי לא יכולה לעשות דבר כדי למנוע את הופעת הטפיל. אבל פניה אל בית חולים וטרינרי יכולה לעזור לנו לקבל החלטות חכמות יותר בנוגע לטיפול בחתול שלנו בזמן ההריון.

אחת ההמלצות אותן תשמעו כמעט מכל וטרינר היא הימנעות מהתעסקות בצרכים של החתול. הכוונה היא כמובן לא לצרכים הנפשיים של החתול...

הניקוי היומי של ארגז החול של החתול יכול להתבצע על ידי כל אחד אחר מלבד האישה שבהריון. התעסקות עם ארגז החול יכולה לגרום להתפרצות הטפיל ותופעות הלוואי שלו.

פניה אל בית חולים וטרינרי והתייעצות עם וטרינר המומחה בתחום יכולה להסיר חלק גדול מהחששות שנשים בהריון ובני זוגן חשים בהקשר לטפיל הטוקסופלזמה.

כמו כן, וטרינר יכול לנפץ חלק גדול מהמיתוסים שנקשרו בחתולים כגורמים להפצת הטפיל. כיום יותר מאשר וטרינר אחד חשים כי החתולים הואשמו-לשווא.

וטרינרים טוענים כי הידבקות אפשרית רק במקרה וממש נוגעים בהפרשות השונות של החתול או שלא מנקים ידיים ושוטפים אותן היטב לאחר טיפול בחתול.

כמו כן, רק אחד לכמה עשרות חתולים נמצא חתול נגוע בטוקסופלזמה. אז איך יודעים אם החתול שלנו נגוע בטפיל? כדאי לפנות אל בית חולים וטרינרי, כדי לבצע בדיקת דם פשוטה על ידי וטרינר ולוודא האם החתול נגוע בטפיל.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב